Mesto získalo nenávratný finančný príspevok: Vieme kedy začne elektronizácia služieb v Lučenci

Zavedenie povinných služieb bude od roku 2015 vyžadované od všetkých štátov Európskej únie. Mesto Lučenec sa v zapojilo do projektu Elektronizácia služieb miest- „eMestá“, kde získalo nenávratný finančný príspevok . Tento projekt prinesie obyvateľom Lučenca aj elektronické poskytovanie služieb.

Michaela Mozolányová
Ilustračný obrázok k článku Mesto získalo nenávratný finančný príspevok: Vieme kedy začne elektronizácia služieb v Lučenci
Zdroj: TASR

Mesto Lučenec sa v zapojilo do projektu Elektronizácia služieb miest- „eMestá“, kde získalo nenávratný finančný príspevok od Úradu vlády SR a ním riadiaceho orgánu Ministerstva financií SR ako sprostredkova­teľského orgánu. Schvaľovací proces bol ukončený a v súčasnosti Úrad vlády SR pripravuje pre schválených žiadateľov zmluvy. „Po podpise zmlúv sa už začne verejné obstarávanie na dodávateľa,“ uviedla Mária Bérešová, hovorkyňa mesta Lučenec.

Elektronické služby by podľa jej slov mali umožniť poskytovať vyšší komfort pre obyvateľov mesta ale aj podnikateľov pri využívaní služieb samosprávy. Priniesť by mali aj skrátenie času vybavovania žiadostí, zvýšenie dostupnosti služieb, zvyšovanie kvality práce a bezpečnosti dát na mestskom úrade. Projekt by mal prispieť aj k znižovaniu nákladov na samosprávu. Bude zabezpečovať elektronické poskytovanie služieb a zároveň zabezpečí aj podporný systém pre výkon kompetencií úradu. Znížením návštev úradu sa zníži aj čas na vykonanie administratívnych činností obyvateľov. Dosiahne sa úspora na prevádzkových, cestovných, poštových nákladoch ako aj a na nákladoch na tlačivá. Poskytovanie elektronických služieb zo strany mesta Lučenec prinesie možnosť komunikovať v čase mimo stránkových hodín alebo z úplne inej lokality.

Koncepcia rozvoja informačných systémov v plnom znení je zverejnená na stránke mesta Lučenec. V nej sa uvádza, že 95 % oprávnených výdavkov na projekt by malo byť zabezpečené z nenávratného finančného príspevku a 5 % z oprávnených výdavkov na projekt z vlastných zdrojov mesta. Celkové náklady na projekt sú 813 006,75 €, nenávratný finančný príspevok má predstavovať sumu 772 356,41 eur a na spolufinancovaní by sa malo mesto podieľať sumou 40 650,34 eur z vlastných zdrojov v rámci rozpočtu na rok 2014. „Predpoklad zahájenia implementácie projektu je máj 2014,“ dodala hovorkyňa. Zavedenie povinných služieb bude od roku 2015 vyžadované od všetkých štátov Európskej únie. V prípade, že by sa mesto do výzvy nezapojilo, zavedenie celého nového IS by mesto muselo v budúcnosti financovať z vlastných zdrojov.

Anketa:

V súvislosti s elektronizáciou služieb v meste nás zaujímalo, či vedia Lučenčania o pripravovanej elektronizácii a či sa chystajú takéto služby využívať.

Dagmara (54): „Áno, počula som o tom, a teší ma to. Myslím si že to dosť uľahčí mnoho vybavovačiek a papierovania. Bude to super ak sa bude dať toľko vecí vybaviť z pohodlia domova.“

Tomáš (27): „Nezaznamenal som to zatiaľ. Ale keď to už bude aktuálne určite sa na to pozriem. Podľa môjho názoru to bude super vybaviť toľko vecí elektronicky.“

Anna (65): „Nepoužívam počítač. Neviem s ním robiť. Radšej pôjdem na úrad osobne, myslím si že tak to bude aj tak istejšie.“

Richard (34): „Bohužiaľ, takéto niečo počujem prvý krát. Možno aj preto že pracujem v zahraničí. Ale schvaľujem, za hranicami to fičí už dlho a všetko to funguje. Myslím, že takéto niečo si zaslúžia aj Lučenčania.“

Lucia (19): „Nie, nepočula som o tom. Takéto veci zatiaľ neriešim. Neviem si predstaviť ako by som to zatiaľ ja mohla využiť.“

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk